1. BEVEZETÉS

Örömmel üdvözlünk a Carp Navigator vásárlói között. Kérjük mielőtt a megrendelését elküldené, az alábbiakat szíveskedjen alaposan átolvasni!

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.carpnavigator.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

  1. A SZOLGÁLTATÓ:

Név: Nyári János E.V.

Székhely: 8000 Székesfehérvár Dráva u.55

Levelezési cím: 8000 Székesfehérvár Dráva u.55

Üzlethelyiség címe: 8000 Székesfehérvár Dráva u.55

Képviselő neve: Nyári János

Adószám:53738699-1-27

Nyilvántartási szám:53971238

Engedély szám: Hu06100122

Telefonszám:0620/5340702

2.Vásárlási feltételek:

Áruházunkban természetes és jogi személyek egyaránt vásárolhatnak, de csak magyarországi megrendeléseket tudunk teljesíteni. Az áruházban mindenki vásárolhat, aki elfogadja jelen üzletszabályzatot és magára nézve azt kötelező jellegűnek veszi.
Adatvédelmi nyilatkozat

A Vásárlók adatait kizárólag saját szerződéseink, számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. A Vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek (MPL). A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járnak el. Adatait írásos vagy e-mailben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok – a számlák tőpéldányai -, melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelez).

Használati útmutató:

3.Rendelés menete:

3.1Az E-shopban tetszés szerint nézelődhet, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal. Regisztráció nélkül tájékozódhat, rendelhet. Termékeinket kategóriák szerint csoportosítottuk.

3.2 A különböző kategóriákat az áruház bal oldali részében lévő kategória menüből választhatja ki. Egy kategórián belül több alcsoportot találhat, melyek a könnyebb eligazodást szolgálják. Minden egyes termékekhez részletesebb leírás is tartozik. Az áruház nyitó oldalán található a “nagyító” gomb. A mezőbe kell beírni a keresendő termék nevének vagy leírásának bármelyik szavát, vagy szórészletét. A „nagyító” gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében vagy leírásában a megadott szó vagy szórészlet szerepel.

3.3A vételár mindig a kiválasztott árú mellett feltüntetett ár, amely tartalmazza a 27%-os ÁFA-t és magyar forintban (HUF) értendő. A bemutatott termékek jellemzőit a konkrét árucikk mellett találja meg részletesen. Termék melletti fülön választható ki a rendelni kívánt méret és mennyiség. A termék mellett található “Kosárba teszem” ikonra kattintva jelölheti ki a terméket vásárlásra. A képernyő jobb felső oldalán követheti, hogy mit helyezett a kosárba. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezés szerint 1 db-ot kínálunk fel. Ha már minden termék a kosárba van, akkor a Kosár ikonra történő klikkellés után adhatja meg adatait, hogy kinek a nevére és milyen címre kéri a kiszállítást.

3.2 Lehetőleg mobilszámot adjon meg, hogy csomagfutár fel tudja hívni, ha nem talál otthon senkit, így egyeztethetik a csomagátadás pontos helyét és időpontját. A leszállításra kerülő termékekről tételes számlát küldünk, amelyen a vevő címe megegyezik a szállítási címzettel. Ha a szállítási cím és vevő nem azonos, kérjük írja a megjegyzés rovatba a számlázási adatokat. Ebben az esetben a számlán az itt feltüntetett adatok fognak szerepelni. Az űrlapot értelemszerűen kell kitölteni, az esetleges problémák elkerülése miatt a *-gal jelölt adatok kitöltése kötelező. A megrendeléseket minden esetben visszaigazoljuk. Amennyiben rendeléséről nem kap visszaigazolást, kérjük írjon nekünk vagy telefonáljon.

4.Regisztráció:

Ahhoz, hogy vásárolni tudjon áruházunkban, nem szükséges regisztrálnia magát.

5.Vásárlás:

A részletes termékismertető oldalakon szereplő termékek közül a “Kosárba teszem” gombra kattintva kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást.

A kosár tartalma

A “Kosár” tartalma fül mindig megjelenik, miután árut rakott bele. Ennél a pontnál hibás adatbevitel esetén lehetőség van a kosárból terméket törölni, vagy a teljes kosártartalmat kiüríteni.

Minden esetben az E-shop újraszámolja az Ön által megrendelni kívánt termékek árát. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A Kosár tartalma oldalról KELL elküldenie (feladnia) a megrendelést. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön azt ezen az oldalon a: “Rendelés elküldése” gombra kattintva nem kezdeményezi.

A megrendelés elküldése előtt lehetősége van személyes adatainak (név, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, stb.) megváltoztatására, ha valamit nem pontosan adott meg. Amennyiben elküldi a megrendelést, az a webáruház és Ön közötti írásos szerződésnek minősül. A szerződést a rendszerünk elektronikusan iktatja, ahhoz Ön és a webáruház ügyfélszolgálata is utólag hozzáfér.

A szerződés magyar nyelven íródik.

A rendelés leadásáról rendszerünk Önt e-mailben tájékoztatja. A visszaigazolást a megrendelés leadását követő pár percen belül elküldjük az Ön által megadott e-mail címre. Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nincs a kért termék, nem tudunk szállítani az adott termékből, stb.) munkatársunk a megadott telefonszámon megkeresi Önt.

 

Rendelését a következő telefonszámokon is leadhatja:

+3620/534-0702
Munkaidőben 8-17 óra között munkatársunk felveszi a rendelést.

  1. Szállítás:

 A választott termékeket a megrendelés napján vagy az attól számított maximum 3-5 munkanapon belül átadjuk a futárszolgálatnak, akik 2 napon belül viszik az Ön által megadott címre a csomagot. A kézbesítés napjának reggelén sms értesítést kap.

Az MPL a Magyar Posta csomagszállítási szolgáltatása. A világ bármely szegletébe, gyorsan és kényelmesen megfelelő áron, az egyedi igényeknek is megfelelve kínál futárszolgáltatást.

Szállítási díjak:

-A megrendelt termékek súlyától függően változó, de minimum 2000ft.

-30 000 Ft-ot meghaladó rendelési összeg felett csak Magyarországra Ingyenes a kiszállítás.


Csomagolási költség:
A vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.
A vevő felelőssége gondoskodni arról, hogy a levélben közölt időszakban a csomag átvételét biztosítsa, vagy a rendelés kiszállítását megelőző 24 órán belül visszajelezzen, ha a szállítás időpontja nem megfelelő számára.
Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a szállító értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására.

A megrendelt termékeket minden esetben gondosan becsomagoljuk, és nem számolunk fel csomagolási díjat.
A termékeket a legtöbb esetben használt de a terméket nem beszennyező kartondobozokba, amennyiben indokolt nejlonba csomagoljuk. Ennek oka egyszersmind a környezet védelme és annak a lehetőségnek a megteremtése, hogy a Vásárlónak ne kelljen csomagolási díjat fizetnie és mindeközben kedvező árainkat és kiszállítási díjainkat tartani tudjuk.

8.Fizetés:

8.1A csomaghoz utánvéttel juthat hozzá. A teljes összeget a csomagfutárnak kell kifizetnie, aki a pénz átvételekor átadja Önnek a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.

8.2Garantáljuk azt, hogy minden esetben a Vevő érdekeit tartjuk a legfontosabbnak. A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük nyugodtan írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy beszállítónk hibájából nem teljesítettük, vagy rontottuk el, teljes rugalmassággal kezelünk és amennyiben szükséges pénz visszafizetési garanciával élünk.

 

9.Szavatosság, elállás, garancia:

A tájékoztatás célja:

  1. § A tájékoztatásnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy a fogyasztó rendelkezzen

A teljes törvény szövege:

  1. a) az áru- és szolgáltatás választás megkönnyítéséhez, továbbá az áru és a szolgáltatás
    használatához, az áru fenntartásához szükséges megfelelő ismeretekkel az áru és a
    szolgáltatás alapvető tulajdonságairól, jellegzetességeiről, az áru és a szolgáltatás minőségéről, áráról, díjáról, valamint az áru használatára vonatkozó utasításokról és használatával járó veszélyekről,
  2. b) a jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekkel.

Igyekezni fogunk az alábbiakban megfelelni ezeknek a pontoknak, és a mellékletben elérhetővé tesszük az önök számára az ide vonatkozó jogszabályokat, melyeken keresztül megvalósul a jogaik érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekről szóló tájékoztatás.

 

Szavatosság: Az eladónak (szerződésbeli vagy törvényes) felelőssége az eladott tárgy természeti vagy jogi szempontból hibátlan voltáért. (Magyar értelmező kéziszótár)

Szavatossági idő: Ameddig a szavatosság érvényes. Termékeinknél egyedileg és a gyártás idejétől függően is változó. Ami a termék leírásában, a dobozon, vagy a csomagoláson olvasható, de nem kevesebb mint 6 hónap, a szállítás időpontjától.

Mit is jelent ez?

Szavatossággal arra vállalunk felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket kapott tőlünk, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja.

Reklamációval kapcsolatban felhívhat minket a kapcsolat oldalon található ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy jelezheti problémáját a megadott e-mail címen, vagy címünkre elküldött postai levélben.

Az érdekérvényesítésben segíthet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (www.fvf.hu) illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelet (www.ofe.hu)

Cégünk az 1959. évi IV. törvény A szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályai alapján jár el: http://www.nfh.hu/data/cms8455/PTK_Szavatossag.pdf

  1. Jogérvényesítés:

Amennyiben a fogyasztási cikk minősége nem megfelelő, úgy Ön a szavatossági illetőleg jótállási szabályok alapján érvényesítheti igényét. A szavatosság szabályait a Ptk. 1959. évi IV. törvény 305-311/A §-a, tartalmazza. Igyekszünk ennek lehetőségeiről az alábbiakban a legkorrektebbül tájékoztatni Önt.

  1. A forgalmazó megkeresése, a panasz rögzítése:

Amennyiben a vásárlást követően a termékünkre a terméken feltüntetett szavatossági idő még nem telt le, de a termék minőségileg nem megfelelő, keressen meg minket bármelyik elérhetőségünkön, vagy személyesen székhelyünkön a panaszával.

A fogyasztói kifogásáról jegyzőkönyvet veszünk fel, amelynek tartalmaznia kell:

  1. a fogyasztó nevét, címét,
    2. a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
    3. a vásárlás időpontját,
    4. a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
    5. a kifogás rendezésének módját (ha ez eltér a fogyasztó igényétől, ezt meg is kell indokolni).

 

  1. Kit terhel a bizonyítás?

A szavatosság esetében vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén amennyiben a szavatossági idő ettől nem kevesebb, úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a teljesítés (vásárlás) időpontjában megvolt, kivéve, ha a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezért a hat hónapon belüli, vagy a szavatossági időn belüli hiba esetén a nekünk kell bizonyítani, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben nem fogadjuk el a vásárló panaszát, elutasítjuk az igényét, úgy a vásárló által – esetlegesen – indított bírósági eljárásban a nekünk kell bizonyítania igazunkat. Fontos tudni, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekintenünk.

Ha a vásárlástól már 3 hónap eltelt, a fogyasztónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt. A bizonyítást a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vagy más akkreditált intézmény által kiadott szakvéleménnyel teheti meg. A szakvélemény költségét (vizsgálati díj, a termék elküldésének postai költsége, stb.) ebben az esetben a fogyasztó viseli, és a kereskedőt csak bírósági döntés kötelezheti ennek megtérítésére.

A jótállási idő keretében felmerült hibák esetében érvényesített fogyasztói igények során, úgy kell tekinteni a jótállás teljes időtartama alatt, hogy a hiba már a vásárlás időpontjában is fennállt.

Fontos tudni, hogy a szakvélemény alapján nem vagyunk kötelesek teljesíteni a vásárló kérését, akkor sem, ha az a fogyasztó állítását igazolja. Azonban, ha az ügy bírósági útra terelődik, a szakvélemény bizonyítékként felhasználható a tárgyaláson. A fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél érdeklődhet arról, hogy milyen intézmények végzik az ügyben érintett termékre vonatkozó vizsgálatokat.

  1. A fogyasztó igényének teljesítése:

Amennyiben elfogadjuk a kifogás jogosságát akkor a szavatossági szabályok szerint, a törvényi sorrendben – és a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételekkel – az alábbiak teljesítését kérheti tőlünk:

 

  1. Igényérvényesítés további lehetőségei:

Amennyiben nem fogadnánk el a minőségi kifogást, vagy elfogadnánk, de semmit sem teszünk, akkor a fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél tehet panaszt, illetve megkeresheti a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet, illetve a Békéltető testületet. A békéltető Testületek kivételével ezek a konkrét ügyben nem hozhatnak határozatot.

Cégünk a 17/ 1999. (II.5.) Korm. rendelet Az elállási jogra vonatkozó szabályai alapján jár el
http://www.nfh.hu/data/cms9155/17_1999_Korm_rendelet.pdf

  1. A fogyasztó elállási joga:

A megrendelt terméket általában 72 órán belül, de legkésőbb 30 napon belül fel kell adnunk az Ön számára. A választott szállítási módtól függően megérkezik címére a termék, melyet – ha nem sérült a csomagolása – nyugodtan felbonthat. Mivel az Internetes vásárlás során nincs lehetőség a termék tüzetes vizsgálatára, ezért a távollévők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet általános objektív elállási jogot biztosít az Ön számára, melyet érvényesen mi nem zárhatunk ki.

A törvény az internetes vásárlásoknál, az ellálási jog időtartamát 14 napban határozza meg,
A fogyasztó ugyanis az áru kézhezvételétől vagy szolgáltatás megrendelése esetén a szerződés megkötésétől (a szolgáltató visszaigazolása) 14 munkanapon belül, azaz legkésőbb még a 14-ik munkanapon is közölheti írásban elállási szándékát és azt feladhatja postára melyben indokolási kötelezettség nélkül elállhat a szerződéstől az áru visszaszolgáltatása mellett. Az így hozzánk eljuttatott elállási szándékának beérkezésétől számított 14 napon belül vissza kell küldenie nekünk, és mi visszafizetjük a vételárat, ha nincs kizáró ok.

 

Árfeltüntetéssel kapcsolatos jogszabályok:

A vételár mindig a kiválasztott árú mellett feltüntetett ár, amely Forintban (HUF) értendő és tartalmazza 27%-os ÁFA-t.

-A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (8-11. és 14.§)
-A fogyasztói forgalomba kerülő áruk és szolgáltatások árának feltüntetéséről
szóló 7/2001 (III.29.) GM rendelet

Jótállással, szavatossággal (minőségi kifogások intézése) kapcsolatos jogszabályok:

– Polgári Törvénykönyv 1959. évi IV. törvény (248.§, 305-311/A.§)
– Fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézéséről szóló 49/2003.(VII.30.) GKM rendelet

Reklámmal kapcsolatos jogszabályok:

– A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény
– A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
– A gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdek közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI törvény (nyelvvédelmi törvény)
– A fogyasztói forgalomba kerülő áruk, szolgáltatások árának feltüntetéséről szóló 7/2001. (III.29.) GM rendelet

Az alábbiaknál bővebb tájékoztatás található a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
tevékenységéről, eljárásairól a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (1088 Budapest
József Körút 6. , Tel.: 06-1-459-4800) honlapján: www.fvf.hu

  1. A felelősség korlátozása:

A Carpnavigator webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.

A Carpnavigator webáruház semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
– Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat.
– Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Carpnavigator Internetes Áruház akadálytalan működését és a vásárlást.
– Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
– Bármely levél – függetlenül attól hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett – , de főleg bármilyen adat elvesztése.
– Bármely szoftver nem megfelelő működése.
– Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

A Carpnavigator webáruház nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt, vagy indirekt, ami a Carpnavigator webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

A résztvevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.

Egyedül a vásárló felelős a Carpnavigator –hoz való kapcsolódásáért és a Carpnavigator webáruházban való vásárlásért.

A Carpnavigator nem vonható felelősségre semmilyen esetben vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

A Carpnavigator webáruházban szabadon megváltoztathat bármilyen árat, határidőt. A változás a Carpnavigator webáruházban történt megjelentés időpontjától lép életbe.

A Carpnavigator szabadon módosíthatja a vásárlás feltételeit és szabályait és / vagy az áruházat, bármikor, értesítési és bárminemű kötelezettség nélkül arra nézve, hogy megindokolja a döntés helyességét, és a Carpnavigator webáruház nem vonható felelősségre, ha így tesz.

Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor online megtalálható a Carpnavigator Webáruházban vagyis a www.carpnavigator.hu oldalon. Bármely résztvevőnek, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással.

A Carpnavigator szabadon beperelhet bármely személyt, aki csalást követ el vagy annak elkövetésével próbálkozik. Azonban a Carpnavigator nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására történt csalás miatt.

A szabályok ilyen részletes ismertetése a Hatósági előírások és a Vásárlók teljes körű tájékoztatása miatt szükséges. Köszönjük megértésüket.

A jogszabályok fenti erdején és útvesztőin túl remélhetőleg a Fogyasztóvédelmi szervezetek és legfőképpen az Ön megelégedettségére mi ajánlunk egy egyszerűbb és gyorsabb megoldást mind a szavatosság, mind az elállási jogon túl a termékekkel kapcsolatos problémák gyors megoldására:

0620/5340702

Üdvözlettel:

Nyári János
Üzletvezető, egyéni vállalkozó

Kelt: Székesfehérvár 2020.03.15

0